sklep sportowy sport internetowy latające dyski aerobie frisbee odchudzanie zdrowie ruch aktywność deskorolka ringo underground gwarancja radość ultimate frisbee piłka nożna sklepy internetowe zabawki bumerang talerz zabawa rolki dzieci rower zośka sklep sportowy, sklep internetowy, sportowe, latające dyski, aerobie, frisbee, sport, zlotych, zdrowie, ruch, aktywność, zakupy, zlotych, turystyczny, turystyka, cena, niskie, cene, ceny netto, gwarancja, zadowolenie, czas, ultimate frisbee, zdrowie, ruch, aktywność, system, bumerang, sklepy, internetowe, zakupy, zabawki, pies, sklepu, sprzedaż, zabawa, latające obiekty, sporty, sportowy, sportowe, piłka, football, cena, frisbee dog, aerobie superdisc, bumerang, dogobie, orbiter, football, squidge disc, aktywny tryb życia, ringi, ring, słynny, aktywność fizyczna, sklep internetowy, polski, polsce, wersja, polska, sklep sportowy, talerze latające, dla dzieci, sport, aerobie, sklepu, rzucanie, superflight inc, cool, superflight, alan adler, aerodynamics, frisbee, aeronautical engineering, flying tests, squidgie, orbiter, aerospin, dogobie, www, flying, dla psa, flying disc, flying ring, frisbee, kid toy, flying toy, latające zabawki, ultra, boomerang, football flyers, outdoor, recreation, sklep, sport, fun game,outdoor recreation, made in usa

SPORTOWY SKLEP INTERNETOWY
'LATAJĄCE OBIEKTY'

UTLIMATE FRISBEE

Porządna rozgrzewka.

13 Nov 2004 autor Nixon
Witam .. wink

Mój kolejny artykuł będzie dotyczył tego, jak porządnie sie rozgrzać aby uniknąć zakwasów, a co gorsza kontuzji!


Każdy z Nas zdaje sobie sprawę z tego jak ważna jest rozgrzewka, a większość i tak odpuszcza ją sobie crying.

PAMIĘTAJCIE ABY NIE ZACZYNAĆ MECZY BEZ PORZĄDNEJ ROZGRZEWKI!!!

W zasadzie żaden przyrząd nie będzie nam potrzebny do rozgrzewki!

Ćwiczenia rozgrzewające dzielimy na dwie grupy:
1. Rozciągajšce ścięgna i mięśnie
2. Rozgrzewające mięśnie i stawy


No to jazda!

Na początek poprawiamy krążenie krwi w ciele. W bardzo łatwy sposób można to zrobić (poprzez kilka ćwiczeń).

1. Skręty tłowia w opadzie. Stawiamy szeroko nogi, luzno ale pewnie na ziemi. Pochylamy tłów (zginamy sie w pasie jak na "dzień dobry"), ręce rozkładany ma boki i raz prawą raz lewą dotykamy ziemi między nogami.
Pamiętajmt aby ręce cały czas były w jednaj pozycji, a głowa pordążała wzrokiem za ręką która jest na górze.

2. To samo robimy stojąc wyprostowani, a głowa chodzi z ręką która zjaduje sie za naszymi plecami.



Następnie małe rozciąganie (naprawdę małe i lekkie)

Pamiętajmy aby rozciągnąć:
1.Uda
2.Łydki
3.Ramiona (barki)
4.Plecy (Moja rada: z plecami ostrożnie. Niekiedy jeden niefortunny ruch i można sie ładnie użądzić!)

Nie piszę jak rozciągać te mięśnie, gdyż każdy chyba powinien to wiedzieć tongue .

Potem jak juz czujemy, że się rozciągnęliśmy troszeckę, to zabieramy się za rozgrzewkę.

tongue Sposób dla leniwych tongue :
Można zwyczajenie pobiegać lekkim truchcikiem (wolny bieg) przez 5 minutek. Podczas takiego silnie zaawansowanego biegu wink przydało by się rozgrząć inne części ciała tj: braki i plecy. Jak to zrobić? Już piszę!

Plecy: podczas biegu (truchciku) "zbieramy grzybki". Czyli bez zatrzymywania się wykonujemy ruch jakbyśmy chcęli coś podnieść z ziemi.

Barki: wymachujemy jedną ręką do przodu (podczas biegu), potem 2 to samo. Jak nakręcimy się już w przód to teraz w tył laughing.


Na koniec jeszcze się rozciągamy
Robimy to tak samo jak przed rozgrzewaniem, tylko że z małą różnicą, a mianowicie robimy to o wieeele intensywniej. Musicie poczuć jak naciągają się Wasze ścięgna!



Zastosujcie sie do tego co napisałem a unikniecie zakwasów czy kontuzji (nie daję 100% gwarancji - zależy jak kto gra smile).



Pozdumowując:
1. Poprawa krążenia
2. Lekkie rociąganie
3. Rozgrzewka mięśni
4. Duże rozciąganie




Pozdrawiam serdecznie Nixon wink
 

ireneusz @ 24 Jun 2006 10:17 am
Mięśnie i stawy należy rozgrzać poprzez trucht i dopiero możemy rozciągać,po rozciągnięciu ćwiczyć ruchy szybkie a następnie skoczność,na końcu siłę.

mALWINA @ 06 Jun 2006 07:04 pm
PODOBAŁO MI SIĘ.... smile tongue smile

laura @ 11 Mar 2006 05:51 pm
crying sad crying crying angry crying

jufus @ 08 Jul 2005 08:17 pm
Małe sprostowanie - doczytałem artykuł do końca tongue i okazało się że jednak byłem w błędzie sad - Nixon zachował odpowiednią kolejność rozgrzewki i rozciągania - przepraszam za zamieszanie hehe wassat

jufus @ 08 Jul 2005 08:13 pm
Mam pewną wątpliwość odnośnie Twojego sposobu na rozgrzewkę. Według mnie powinno przestawić się fazy rozgrzewki opisanej powyżej, a mianowicie, najpierw powinniśmy rozgrzać mięśnie a rozciągać je dopiero w momencie jak będziemy już spocenie a to dlatego, że zastałe i nierozgrzane mięśnie niezwykle łatwo uszkodzić, co wyeliminuje nas z gry na całkiem długi czas ;) Każdy sport wymaga odpowiedniej rozgrzewki i rozciągnięcia (no może z wyjątkiem szachów, wędkarstwa itp :P ) ale resztę obowiązuje to jak najbardziej. Frisbee jest dość dynamiczną grą - (chociaż to zależy od graczy) i dlatego przed rozgrywką należy rozgrzać również dokładnie stawy a przede wszystkim stawy skokowe, które są szczególnie narażone na kontuzje i zwichnięcia. Jeszcze nigdy co prawda nie grałem żadnymi latającymi obiektami, na dostawę pierwszego z nich dopiero czekam, jednak jak to zauważył twórca postu Nixon, jestem również zdania że rozgrzewka jest nieodłącznym elementem również tej fascynującej rozrywki. Dlatego podsumowując - namawiam Was do intensywnej rozgrzewki co skutkować na pewno będzie nie tylko znacznym ograniczeniem ryzyka wystąpienia kontuzji ale również dużo lepszymi efektami gry i większymi możliwościami naszego organizmu - rozgrzane i rozciągnięte mięśnie mają o wiele większą siłę i lepiej je wykorzystać w każdym sporcie. POZDRAWIAM i życzę przyjemnej rozrywki przy frisbee

  
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Imię:
e-mail: (opcjonalnie)

ikonki:

smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 



 



 
 
::projekt , 2003